1 de enero de 2015

Anime en català


Hola a tots!

Sí, estic escrivint en català. Per què? Doncs molt fàcil, perquè avui parlarem d'un tema en relació a la meva estimada llengua natal, l'anime doblat en aquest preciós idioma. Fa temps que m'agradaria veure anime com Kaichou Wa Maid-Sama o Ouran School Host Club o Special A, en català. (Si voleu i m'ho demaneu, un dia faré una llista d'anime que m'agraden però la majoria fan vomitar cors ^^) Com sabem tots, pocs animes i només els coneguts, són doblats a l'idioma i, molt més difícil és trobar-los en català. El cas és que vaig trobar un noi que recollia firmes per tal de presentar-ho. Es sap que, amb Detectiu Conan, van fer-ho i els hi va sortir bé la jugada.

Ara, la següent pregunta que us plantegeu és: Per què no fas el bloc en català? Doncs, sincerament, no ho sé. Trobo que, per una banda, la gent li pot arribar més la informació com a Mèxic i sinó, allà teniu al traductor posat al meu bloc. En segon terme és, que a vegades, penso que el castellà és una llengua molt bella també i m'agrada fer-la servir. Més ben igual l'idioma però, en aquest àmbit, prefereixo el castellà. També he de dir que sóc independentista (ara els meus seguidors que no ho són es trauran) i sóc feliç de ser-ho. Abans, els nostres pares, no podien parlar en català i per això l'aprecien tant els adults. Els nens però, en una conversa poden parlar dos idiomes a la vegada, no perdres el fil i trobar-ho perfectament normal. En conclusió, la llengua no és el més important, només que representa per tu i qui ets tu. Si fos americana, diria que l'americà és el millor i així amb qualsevol país. Així doncs, després de tot això, concloc dient que espero que us poseu amb la iniciativa que ho val molt.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...